Tea & Health

The flavonoids in tea may reduce the risk of heart disease in a number of ways. Although the evidence is not consistent, many studies have shown that tea consumption is linked to a reduced risk of heart disease and stroke.

For example, a recent analysis of all studies investigating the relationship between tea drinking and Coronary Heart Disease (CHD) concluded that drinking 3 cups of tea a day can reduce the risk of CHD by 11%.

Ad One